Titán

Kalandozások a Titán világán, a Kard és Mágia szabályrendszer keretein belül.

A világhoz alkalmazott módosítások:

Karakteralkotás: 4d6-legkisebb érték, sorrendben kidobva, egy cserélhető.

  • Naponta egyszer, egy nyugodt helyen elfogyasztott élelemcsomag +4 HP gyógyulást eredményez.
  • Szerencsepróba. d6+6 utána próba esetén 2d6-al kell aládobni. 5 róba után új dobás.
  • Kétkezes harc: Harcos és tolvaj kasztnak lehetséges. Ha a bal kézben könnyű fegyver van, akkor -2 jobb kézre, -4 bal kézre amit a dex módosító csökkent.
  • Pajzs: Régóta zavar a kis és nagy pajzs közötti különbség. AD&D-ben nem volt gáz, mert a pajzs kollektíven +1 AC-t adott, ezért most a következők lesznek érvényben:
    • Kis pajzs: A pajzstartó kézben lehet egy tárgyat tartani (fáklya, stb), és a “Use activated” tárgyak használata (italok, pálca, stb) standard cselekedetnek minősül.
    • Nagy pajzs: Nem lehet tárgyat tartani, és teljes körös cselekedet a használat. Valamint használt pajzs esetén -1 minden mozgásos próbára.
  • Pajzs: Távolsági támadás ellen bekészítve +4 VF-et ad, de ekkor nem használható közelharcban.
  • Tulajdonság próba: Hogy megmaradjon a nagyot dobni jó elve, ezért innentől 20-d20 lesz a próba. Azaz 18-as dobás esetén a 2 versenyzik a tulajdonsággal.
  • Vallás/isteni bajnokok:
    • Három kategóriába sorolható:
    • Hívő: Templomban áldozat bemutatásáért kaphat bizonyos előnyöket. Pl. gyógyítás, átok eltávolítás, stb. Nagy áldozat és ima esetén kaphat egyéb bónuszokat is (invokáció, 1-2 varázslat).
    • Isteni bajnok: Hithű, az istene doktrínái szerint élő mélyen vallásos személy. Havi kötelezettsége van áldozat bemutatására, ami speciális feladatokkal is társul. Ezért cserébe naponta használható varázslatokat, vagy különleges képességeket (esetleg varázstárgyat, invokációt) kap. Elképzelhető célzott küldetés is az istentől.
    • Pap: Értelem szerűen istene földi képviselője. A nyilvánvaló bónuszok mellé megkapja az invokáció képességét (hetente bölcsesség alkalommal +1 (esetleg +2) a dobásaihoz szint körig). Ez általában hangos fohász az istenhez.

Új kasztok:

Vándor:

Támadásbónusz: Szint*1
Mentődobások: Kitartás az első, Reflex és Akaraterő a második oszlop szerint
Fegyverhasználat: az egzotikus fegyvereken kívül bármilyen fegyvertípust használhatnak
Páncélhasználat: könnyű, pajzs
Hp: szintenként 1d10, 9. szint („Erdőmester”) fölött 3/szint
Képzettségek: 2

A vándorok az erdő ismerői, a természet és a vadon gyermekei. Rengeteg megnyilvánulása lehet a kaszt képviselőinek. A falu vadásza is vándor, de az erdőt járó elf is a vándorok útját követi. Előfordulhatnak gonosz vándorok is, akik tudásukat inkább a gyors mozgásra, és a megfelelő rajtaütés előkészítésére használják.

Speciális képességek:
Fegyverhasználat: A vándorok az alábbi két képesség közül választhatnak első szinten: Visszacsapó íj képzettség, VAGY kétkezes harc (büntető nélkül)
Vadonismeret: Minden vándor rendelkezik a Tudás(Vadon) képzettséggel
Extra képzettség: Az alábbiak közül választhatnak egyet: Nyomolvasás, Tudás(Növény), Állatidomítás

DRUIDA

Mágia:

Védőrúnák érzékelése és semlegesítése:
Védőrúnák érzékelése: Mágia érzékelésével, meg kell vizsgálni a szöveget. Oldalanként 10 perc a vizsgálat (oldal=varázslat szint), a jel észrevétele varázslatismeret NF10+varázsló szintje.

Hatástalanítása: NF10+varázsló szintje.
Segédeszköz: Alkímia 12, 18, 24 célszámra d4 készíthető, ami +2, +4, +6 bónuszt ad. Ára kategóriánként 50a érzékelésnél, 100a hatástalanításnál (készítésnél fele).

Alkimista készítmények:
A felsorolt ár a piaci érték, készítésnél a fele az alapanyag ára.
Sav/tűz bomba: 10l hatótáv, szomszédos mezőkre fröccsen (1hp), d6 50 at, 2d6 100 at NF 10 és 15
Füst: 10l hatótáv, sűrű fekete füst száll fel az üvegcséből, ami eltakarja a látást 30 at, NF12
Gyújtós: egyszerű gyújtós, sima cselekedettel aktiválható. 5 at NF 6

A világról és a varázstárgyakról: A Titán világán egyáltalán nem gyakoriak a varázstárgyak. Sőt, kifejezetten ritkák. Azaz nem tudsz bemenni a városi varázslóhoz és 15.000a értékben mágikus cuccot venni. Nagy általánosságban a mágikus tárgyak nagy része kizárólag kalandozás közben fellelhető. A tekercsek és italok valamivel gyakoribbak, de így is ritkaság számba mennek. Egy +1 kardot pl valószínű nemzedékek óta őrzi 1-1 nemes család, vagy király.
Mivel a varázstárgyakhoz mindig speciális komponensek kellenek, így célszerű a kalandozás alatt érdekesnek vélt tárgyakat összegyűjteni (kísértet esszencia, troll vér, vámpír fog, stb.).

Allansiára legfőképp a kis/közepes városállamok, Oligarchiák, és zsarnokságok jellemzőek, nincsenek nagy királyságok, állandó határok és nagy összefogás. Általában mindenki úgy boldogul ahogy tud, néha köttetnek szövetségek, de az árulások is gyakoriak, mindennaposak a háborús viszályok. A lakosság nagy része ember, különféle népcsoportokból. Az ember lakta településen ritkák, de előfordulhatnak más fajok képviselői törpék, elfek és fél-orkok. A berendezkedésből látszik, hogy egy nagyobb zsákmányt sem feltétlenül lehet kalandozóknak értékes felszerelésre (potion, tekercs, mágikus cucc) költeni, mert nincs rá apparátus. A Titán istenek közé behozzuk Feduface-t, a Fomalhautos pénz/kereskedő istenséget, akinek papjainál azért lehet csereberélni.

Új varázslatok:

Goblin idézés:
Szint: Var 3
Távolság: érintés
Hatóidő: 10 perc/szint
Terület: –
Mentődobás: –
Ez ez ősi varázslat, goblin fogakból idéz goblinokat, akik engedelmeskednek megidézőjüknek. Szintenként egy goblin idézhető, szintenként 10 perc időtartamra. A goblinok standard felszereléssel érkeznek. Anyagi komponens goblinonként egy goblin fog.

Óriás idézés:

Szint: Var 5
Távolság: érintés
Hatóidő: 4+1 kör/szint
Terület: –
Mentődobás: –
A varázslat anyagi komponense egy óriás fog. A fog típusától függ, hogy milyen típusú óriás teremtődik. Az óriás a hatóidő lejártáig teljesíti megidézője parancsait.

Robbanó kavicsok:
Szint: Var 2
Távolság: érintés
Hatóidő: 10 perc/szint
Terület: 1 kavics/szint
Mentődobás: –
A varázsló szintenként egy kavicsot megbűvöl, így azok ütés hatására felrobbannak. A kavicsok hatótáv egysége 10l és távolsági érintő támadás szükséges a találathoz. A kavicsok 1d4 tűz sebzést okoznak. Körönként egy kavics dobható el (ekkor a varázsló mozoghat, harcolhat és varázsolhat is mellette), vagy teljes körös cselekedetként három. A kavicsokból egy dobásra is eldobható három. A megbűvöl kavicsok könnyen robbannak, így tárolásuk veszélyes.

PÉL:
Szint: Var 1
Távolság: érintés
Hatóidő: 5 perc/szint
Terület: 1 éles fegyver
Mentődobás: –
A varázsló egy éllel rendelkező fegyvert hatékonyabbá tesz élének megbűvölésével. A fegyver sebzése 3 szintenként 1-el nő. Mágikus fegyverekre hatástalan. Anyagi komponense méhviasz.

A Titán istenei:

Magyarázat:
Név
Egyéb nevek és elnevezések
Nem, származás
Hatalom, megjegyzés

Értelem terme:

Syndla
Cheelah, Gredd, Avana, Szerencse asszonya, Sors úrnője, Zaragillia, Castis, Bismen, Juvenar
Nő, Titán húga
Szerencse és sors, Az értelem termének vezetője

Libra
Sicalla, Bersten, Macalla
Nő, Syndla lánya
Igazság, igazságosság

Asrel
Culacara, Jerez, Ooraseel
Nő, Libra és Usrel testvére
Szépség és szerelem

Usrel
Liriel, Enkaka, Ageral, Westréa
Nő, Asrel és Libra húga, Courgának és Fourgának édesanyja.
Béke

Courga
Férfi, Usrel fia, Fourga ikertestvére
Jóindulat, kegy

Fourga
Férfi, Usrel fia, Courga ikertestvére
Büszkeség, gőg

Telak
Férfi, Fourga fia
Bátorság

(Rogaar)
Kardforgató, Pajzshordozó, Harcos
Férfi, Oroszlán/sárkány
Harcosok, és Zsoldosok védelmezője

Hamaskis
Serion, Tyralar
Férfi
Tanulás

Egyéb istenek:

Titán
A világteremtő, az istenek atyja

Galana
Erillia, Ja-chasta, Zaran, Kertész
Nő, Titán lánya
Növények és termékenység

Throff
Alishanka, Kerellim
Nő, Galana testvére
Föld

Filash
Férfi, Galana férje, Galantanka bátyja
Tűz

Verlang
Férfi, Galana és Filash gyermeke
A fémmunkások és kohászok védelmezője

Lorodil
Férfi, Galana és Filash gyermeke
A vulkánok istene

Glantanka
Assamura, Herel, Numara, Sevena, Ariella
Nő, Filash húga
Nap

Sukh
Férfi
Viharok

Pangara
Férfi, Sukh testvére
Szél

Hydana

Víz

Aqualis

A folyók istene

Farigiss
Férfi
A fagy és a jég istene

Solinthar
Férfi, Fulkra testvére
A tengerészek védelmezője

Fulkra
Férfi, Solinthar testvére
Az utazók patrónusa

Lunara
Hold

Semleges erők:

Logaan
Ranjan, Akolyra
Férfi
Az emberek teremtője, a cselszövő

Káosz erői:

Halál: A káosz fő ura
Dögvész: ‘A gennyedző úr’
Rothadás: Férgek, penész, rothadás
Arhallogen: a pókok ura
Hmurresh: a legyek királynője,
Slangg: Rosszindulat
Tanit: Irigység, féltékenység

Démonok/Hadnagyaik:
Ishtra/Shakor
Myurr/Kalin
Sith/Relem, Vradna
Vermistra: Kígyók királynője

A helyszín Tolwu, egy kis városállam Allansia keleti részén:

TOLWU

Tolwu játékosi hex térképe (még van mit alakítanom rajta):

Tolwu

A Tolwu-tól nyugatra fekvő hegyek térképe:

Hegyek