D&D Next játékbeszámoló

A nevem Belferoz Adargo. Szent Cuthbert bajnoka vagyok, bosszúálló. Nem nagyon szeretnek a népek, mert nem vagyok tekintettel származásukra, gondjaikra, gyermekeik számára. Egy dolog érdekel és az a bűn. Aki a bűn útjára lép annak bűnhődnie kell, mert ez a rend, ez Szent Cuthbert akarata. A faltól délre lévő társadalmakat is átszövi a bűn és a korrupció. Néha ártatlanok kerülnek bitófára, a bűnösök meg megússzák akár kenőpénznek, akár befolyásuknak köszönhetően, de a bosszúállók elől nem menekülhetnek. Isteni hatalmamnál fogva átlátok a hamis szavakon, az álnok cselszövésen és ha a bűnösség beigazolódik lesújtok. Mindenki a bűnének megfelelő büntetést kapja mindenféle felesleges bírósági tárgyalástól mentesen. Az csak időhúzás, hogy a bűnös feloldozást nyerjen, az ártatlan meg újabb esélyt. Az erre elvesztegetett idő csak hátráltat így helyben ítélek és végrehajtok. Ezt nem mindig nézik jó szemmel a hivatalok, de hát mit tehetnek. Egy bosszúálló eltávolítása igen komoly bűn és testvéreim hamar az elkövetők és felbujtók nyakára helyezik a kötelet, vagy a pallost. Szeretem a hivatásom és ettől jó kedélyű, vidám ember vagyok. Termetemmel a legtöbb ember főlé magasodok, izmos testalkatomat nem egykönnyen felejtik el. Ráadásul baromi jóképű is vagyok göndör barna hajammal, szakállammal és kék szememmel. Nem sok fehérnép tud ellenállni csábításomnak, és nem sok lator tudja tartani magát izzó haragom előtt.

A csapatEgy ideje furcsa társaságba keveredtem. Valahogy összesodort minket a szél és a közös kalandok összekovácsoltak minket. Kis csapatunk impozáns látványt nyújt ahogy faluról falura járjuk a vidéket.
Sigurd a Medve hasonló testalkattal rendelkezik mint én, csak nála a szőrrel is bőkezűen bántak az istenek. Sötétben tényleg úgy néz ki mint egy medve, csak hatalmas kétkezes pörölye ront egy kicsit az összképen. A faltól északra született valami autentikus nomád törzsbe. Szerintem fogalma sincs mit jelent ez a szó, de nagyon tetszik neki mert mindig ezt használja ha származásáról esik szó. Egyébként derék harcos, Kordnak a bajnoknak felszentelt papja és ebből kifolyólag nem szívbajos, ha csatáról vagy egy kis tusakodásról van szó.
Elanor Aranis a fél-elf muzsikás kicsit nyámnyila, de jóvágású és ő sem panaszkodhat a nők terén. Valami piszkavassal hadakozik ami csoda, hogy nem törik el, de egész hatékonyan tudja forgatni. Nagy hangja és nagy tudása van mindenféle legendáról meg meséről, amikről előszeretettel danolászik lantja kíséretével. Tud néhány varázstrükköt is, de ezek megmaradnak a szórakoztatás és figyelemelterelés szintjén.
Shaigon az igazi fura szerzet. Egy kibaszott sárkányfatty. Nem sok ilyet láttam előtte, azok is inkább menekültek előlem pedig nem is rájuk vadásztam. Hatalmas termetű vörös ördög, aki egy szál bottal flangál meg egy marék fogpiszkálót hajigál. Viszont meglepően hatékony a csatában. A botja és a végtagjai villámként sújtanak le és nem egyszer fura szögbe állítja ellenfele végtagjait vagy nyakát némi kellemetlen recsegés kíséretében. Ja, meg ha olyanja van tüzet is tud fújni. Természetesen ő is a fal északi részéről érkezett, arrafelé sok az effajta szerzet.
Végezetül a két lábon járó hátizsák Zaan Seebo, az erősen kopaszodó nagy orrú gnóm. Szó szerint egy akkora böszme zsákot cipel, hogy ki se látszik mögüle. Amilyen kis haszontalannak tűnik, annál nagyobb a tudása a történelemmel és kis kattogó szerkezetekkel kapcsolatban. A zsákja ellenére elég ügyesen tud felszívódni akár csata közben is, és mikor újra színre lép valakinek mindig átszúródik valamelyik vitális testrésze hátulról. Jól bánik az íjjal.

Na szóval ez a kis kompánia tart éppen északnak egy térképen felfedezett érdekes hely felé, mikor utunkba kerül Guldenberg faluja. Valami kis porfészek az egyik pöfeteg földesúr birtokán. De nekünk mindegy, mert már vagy egy hete nem aludtunk rendes ágyban és nem ettünk egy jót. Ez mondjuk a két északit nem nagyon zavarja, de nekik azért más az ingerküszöbük mint a normális embereknek. Be is caplatunk a falu egyetlen kocsmájába, ahol elég hamar birtokba vesszük a szobányi ivót. Némi ledöntött alkohol vérpezsdítő hatása után magunkba lapátolunk egy kis babgulyást, csak hogy érezzük, hogy élünk. Szépen pihenünk, kivesszük a fogadó egyetlen közös hálótermét is. A medve szervez egy kis birkózást az egyik helyi paraszttal akik közben elkezdtek beszállingózni vissza a földekről. Természetesen nem kétséges a végkimenetel, úgy földhöz vágja a szerencsétlent, hogy azt sem tudja jön, vagy megy. Eközben a kis gnóm némi társalgásba keveredik egy iszákos öreggel, aki valami halott testvéréről hadovál akit a minap látott lófrálni a környéken. Zaan nagyon tudományos, de a félbolond gyereknek nézi és elhajtja.
Csata a falubnaÉppen az emésztés tetőpontján kérődzök, mikor beront egy falfehér ember és az is hadoválni kezd valami barátjáról, aki meghalt de most mégis jön. Na ennek már a fele sem tréfa, kezelésbe veszem a szerencsétlent és egy kis direkt akaratközléssel kikérdezem, de nem tér magához, totál szét van csúszva. Ekkor a gnóm és a bárd hangokat hall kintről és utánanéznek, mi meg a medvével összeszedjük harci eszközeinket. Mikor kiérünk már javában folyik a dínomdánom. A fogadótól jobbra a gnóm szó szerint belebotlott egy arra császkáló zombiba, akivel most Shaigon és Aranis-al küzd, ő meg visszaólálkodott a fogadó elé és íjával ritkítja a szemből érkező négy újabb zombit. A medve beleveti magát a négy élőhalottba és elkezdődik a zombipép készítés, de a papot is megtépik elég rendesen. Én a balról érkező két újabb zombival foglalkozok és istenem segítségével egy ütéssel végzek is az egyikkel. Eközben a távolból nyilak repülnek felénk és észrevesszük, hogy a főtéren három íjász lövöldözik. Én még belecsapok másik ellenfelembe, aztán gyorsan elindulok az íjászok felé. Eközben a sárkány és a bárd végez a zombival, így Shaigon csatlakozik hozzám az íjászvadászatra, a bárd meg besegít a medvének a gnóm fedezőtüze mellett. Hamar elérjük az íjászokat, akikről kiderül, hogy csontváz íjászok így zúzófegyvereinkkel nagyon hamar amortizáljuk őket a sárkánnyal. Eközben Sigurd, Aranis és Zaan lenyomják a maradék zombit. Kicsit szusszanunk, de aztán észrevesszük, hogy a faluban több irányból is csatazaj hallatszik. Az élőhalottak módszeresen próbálnak bejutni a házakba és likvidálni a falusiakat. Két csoportra oszlunk, Zaan meg eltűnik a házak között. Én a sárkánnyal indulok nyugatra, Aranis és Sigurd pedig keletre. Shaigon felderít lopakodva, így meg tudjuk lepni a négy fő zombiból és újabb három íjászból álló élőhalott különítményt. Sigurdék már nem ennyire elővigyázatosak, így konkrétan belegyalogolnak egy hasonló pakkba. Mi viszonylag gyorsan végzünk az élőhalottakkal, köszönhetően a sárkány tűzleheletének, valamint nyílvessző elkapó képzettségének továbbá az én gyógyító hatalmamnak, aminek segítségével az előző csata sebeit kezeltem.
Sigurd és Aranis csapdába esnek és eléggé szorult a helyzetük, amit Aranis old meg egy illúziófal előidézésével, amivel kitakarja magukat az agyatlan íjászok elől. Ezután már könnyen végeznek a zombikkal, aztán leszedik a megmaradt három csontvázat is. Ekkor kerül elő a házak közül Zaan aki az egész csetepatéból kimaradt, de egyáltalán nem bánta, kereste az élőhalott sereg irányítóját.
IllúziófalKifulladva visszasétálunk a fogadóba, ahol egy köpenyes fickó vár ránk. Elmondja, hogy azért keresett meg minket, mert látta mennyire jól elbántunk az élőhalottakkal. Willminusnak hívják és két másik társával együtt ők felelősek az élőhalottak támadásáért. Itt kicsit felszalad a szemöldököm és felszólítom adja meg magát. Amaz csak hátralép és távolságtartóan viszonyul hozzám. Elmondja, hogy valami romtemplomban találtak egy követ és a társuk, bizonyos Zarinda aki Vecna, a félszemű papnője élőhalottakat keltett fel és a vidék leigázását tervezi. Kezdjük kifaggatni merre van ez a templom, de a második felszólításomra sem teszi le fegyvereit és nem adja meg magát. Ekkor kénytelen vagyok elővenni buzogányomat, de mielőtt előállítanám, a gnóm tőre átjárja a fickó szívét, aki meg is hal egy szempillantás alatt. Egy pár másodpercig az egész kompánia csodálkozva néz a kis gnómra, aki rohamléptekkel elkezdi kifosztani áldozatát. Na itt már közbelépek és szépen hátizsákkal együtt leemelem a holttestről. Figyelmeztetem, hogy ilyet ne csináljon többet, mert bár úgyis felakasztottam volna bűneiért, de azért még ki kellett volna hallgatni. Nem találunk nála semmit, csak némi pénzt és a felszerelését. Nyugovóra térünk, hogy másnap a végére járjunk ennek a fura ügynek.

Reggel eltemettetem Willminust és celebrálok egy rövid imát a kegyes büntetésért, mivel beismerte bűneit. Eközben a medve és Shaigon nyomokat keresnek a környéken, mert a szerencsétlen már nem tudta elmondani merre van az a romtemplom. A gnóm szó szeritn belé fojtotta a szót. Az északiak 7 órás keresgéléssel végül rátalálnak egy csapásra, ahonnan az élőhalottak érkeztek. Útnak is indulunk.
Két napos gyaloglás után a hegyekben rátalálunk az említett templomra. A gnóm és a bárd előre osonnak felderíteni. Shaigon, Zaan unszolására sem megy velük. A bárd az oldalsó ajtónál vesz fel pozíciót, míg a gnóm a hátsónál próbálkozik. Fel is tör egy zárat és két zombit talál az ajtó mögött. Shaigon további unszolásra sem lopakodik előre így a gnóm magánakciót kezd és rálő az egyik zombira, miközben üveggyöngyöket szór a kijárathoz. A csata azonban hamar rosszra fordul, mert a templomból előront egy szőke félmeztelen szőrös állat egy hatalmas kétkezes csatabárddal és két csapással a földre küldi a gnómot. Zaan életét az odabicegő zombik zabálják ki összetört testéből. A bárd próbálkozik valami varázslattal, de az őrjöngő barbárt nem lehet megállítani. Mi már úton vagyunk a csata felé, mikor a bárdot is letaglózza ez az állat, és végül Aranissal is a potyázó zombik végeznek. A barbár rohamozik felénk, mi meg felé, de Sigurd varázslata lebénítja a baromarcút. Mondjuk előtte még majdnem agyonveri a sárkányt. A lebénított barbárra is ketten kellünk, míg nagy nehezen kiverjük belőle a lelket. Eközben megjelenik a romos templom emeletén egy nő két zombi kíséretében, de mikor látja, hogy végzünk a barbárral menekülőre fogja. Sigurd nem adja könnyen és egy fénycsapást küld felé amit az istenek vezéreltek, mert egyből kiüti a gonosz papnőt (természetes 20-as).
Ezután a megmaradt zombikat szétcsapjuk és két csapattaggal karcsúbban, de rengeteg zsákmánnyal visszaindulunk a faluba…

Köszönet Bulldynak a meséért, Glowface-nek a remek rajzokért és a játékhelyszín biztosításáért, valamint a csapattagoknak a jó játékélményért.


Leave a Reply